Thứ Hai, 9 tháng 11, 2020

Brand Disc Couplings of LOVEJOY by TIMKEN

 Khớp nối đĩa

- Loại bỏ nhu cầu bôi trơn và bảo dưỡng khớp nối 

- Có thể kiểm tra khớp nối mà không cần tháo rời 

- Có thể kiểm tra tình trạng của các gói đĩa bằng đèn nhấp nháy khi máy đang chạy (Lưu ý: Không nên vận hành các khớp nối mà không có bộ phận bảo vệ khớp nối.) 

- Dễ dàng đánh giá sai lệch thiết bị 

- Cứng nhắc xoắn ốc mà không có bất kỳ phản ứng dữ dội nào 

- Không có bộ phận mặc Khả năng chống chịu với môi trường khắc nghiệt 

- Tuổi thọ cao khi được đặt đúng kích thước và căn chỉnh 

- Mật độ công suất cao (mô-men xoắn cao hơn cho một đường kính ngoài nhất định) 

- Lovejoy hỗ trợ Tiêu chuẩn API-610 lên đến 3.800 RPM 

- Các gói đĩa Unitized đảm bảo độ lặp lại cần thiết để đáp ứng các yêu cầu về cân bằng và thí điểm theo yêu cầu của API-610 ATEX được chứng nhận cho các dòng sản phẩm SU, SX, DI, SXC, SXCS, SXCST, DIR, DILR, DIRA và DIRLA

Lovejoy rất tự hào về việc có thể cung cấp nhiều loại sản phẩm khớp nối đĩa cao cấp với các mẫu được thiết kế để đáp ứng nhu cầu ứng dụng của thị trường truyền tải điện trên toàn thế giới ngày nay. 

Sử dụng các kỹ thuật thiết kế tiên tiến, thực hiện Phân tích phần tử hữu hạn và thử nghiệm rộng rãi vật liệu, Lovejoy đã phát triển một thiết kế hồ sơ gói đĩa cải tiến mang tính cách mạng so với các thiết kế gói đĩa truyền thống có trên thị trường. Bộ đĩa này có thể điều chỉnh độ lệch góc 1/2 ° đến 1-1 / 2 ° và được sử dụng trong tất cả các sản phẩm khớp nối đĩa Lovejoy.

Bộ đĩa Lovejoy được sản xuất bằng thép không gỉ cao cấp (AISI-301), đảm bảo độ bền cao, độ bền cao chống mỏi và chống chọi với hầu hết các điều kiện môi trường.

Khớp nối đĩa Lovejoy sử dụng các gói đĩa đơn với thiết kế 4, 6 hoặc 8 chốt. Mặc dù thiết kế 8 bu-lông có thể truyền mô-men xoắn lớn hơn thiết kế 6 hoặc 4 bu-lông, nhưng nó không có khả năng điều chỉnh lệch góc nhiều như vậy.

Các khớp nối Lovejoy cũng có thể được lắp với ống lót quá tải để bảo vệ bộ đĩa trong thời gian quá tải xoắn tạm thời.

Disc Coupling Product Selection

SU Type Industrial Coupling

SU Type Industrial Coupling

  • Single flex plane with two hubs and a single disc pack
  • For angular and axial misalignment only
  • Two SU couplings are often combined with a shaft to make a floating shaft coupling; shaft can be hollow for long light weight floating shaft couplings
  • ATEX Certified
SX Type Industrial Coupling

SX Type Industrial Coupling

  • Standard disc coupling; 2 hubs, 1 stock length spacer designed to meet industry standard lengths, & 2 unitized disc packs
  • Two flex planes (one at each disc pack) accommodate parallel, angular, and axial misalignment
  • Available in 4, 6 and 8 bolt designs; bore sizes up to 13 inches (330mm)
  • Custom spacer lengths & overload bushing available
  • ATEX Certified
DI Type (Drop-In Spacer) Coupling

DI Type (Drop-In Spacer) Coupling

  • “Drop-In” spacer assembly coupling; 2 hubs and spacer assembly (comprising of the spacer, 2 unitized disc packs, and 2 guard rings)
  • Hubs are piloted – ensures proper centering, as an anti-flail feature
  • Meets API-610 balance and anti-flail requirements
  • Oversized hubs available, allows for the use of smaller couplings where applicable
  • ATEX Certified
SXC Type Close Coupled Industrial Coupling

SXC Type Close Coupled Industrial Coupling

  • Close coupled variation of the SX Type coupling
  • Hubs turned inward and mounted inside the spacer.
  • Can be used with one or both hubs turned outward for different shaft separations.
  • ATEX Certified
SXCS Type Close Coupled Split Spacer Coupling

SXCS Type Close Coupled Split Spacer Coupling

  • Split spacer couplings, where disc packs can be serviced or removed without moving hubs
  • SXCS Type – connecting bolts are installed from the end of the hubs inward, pointing towards the spacer
  • ATEX Certified
SXCST Type Close Coupled Split Spacer Coupling

SXCST Type Close Coupled Split Spacer Coupling

  • Split spacer couplings, where disc packs can be serviced or removed without moving hubs
  • SXCST Type – connecting bolts are installed from inside the spacer outward, pointing towards the hubs
  • ATEX Certified
DIR & DILR Type (Drop-In Spacer) Coupling

DIR & DILR Type (Drop-In Spacer) Coupling

  • Disc coupling designed to be a direct replacement for floating shaft gear couplings
  • DIR Type – includes flanged style rigid hubs for mounting to equipment
  • DILR Type – designed to work with existing rigid hubs
  • ATEX Certified
Composite Disc (Cooling Tower) Type Coupling

Composite Disc (Cooling Tower) Type Coupling

  • Lightweight composite material ensures strength & endurance
  • Stainless steel hubs protect against aggressive environments
  • Corrosion & ultraviolet light resistant
  • Theoretical infinite fatigue life
Mini Disc Style (MD, MDS, and MDSD Series)

Mini Disc Style (MD, MDS, and MDSD Series)

  • Zero backlash design
  • Highest torsional stiffness
  • All metal (aluminum hubs, stainless steel discs)
  • Moderate-high torque, low inertia


Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Specialty Products of LOVEJOY by TIMKEN

 SẢN PHẨM ĐẶC BIỆT - Khớp nối chuyên dụng đáp ứng nhiều nhu cầu của người dùng  - Deltaflex, Uniflex, Saga, Rigid Sleeves Vòng cổ trục Speci...